Karhulla on asiaa

Ke­sä­ter­vei­set: katsaus kuluneeseen vuoteen

Karhu Helsinki

Karhulla kalenteri kulkee kesästä kesään. Tahtia tähän malliin antaa sekä tilikausikiertomme että koko Suomen hiljeneminen heinäkuun helteiden aikaan ihan muihin askareisiin kuin internetin kehittämiseen. Näin kesälomakauden koittaessa on passeli aika tähytä vähän taustapeiliin.

Viime syksy alkoi isojen projektien osalta rauhallisesti. Otimme hetkestä vaarin ja kehitimme toimintaamme, kun aikaa oli kerrankin niille sisäisille projekteille, jotka usein jäävät sitten kun -listalle. Saavutimme syksyllä FINCSC-sertifioinnin, kun käyttämämme it-ympäristön tietoturva auditoitiin. FINCSC on yrityksille ja yhteisöille yhteistyössä elinkeinoelämän ja julkishallinnon kanssa kehitetty kyberturvallisuuden sertifiointijärjestelmä tietojen turvaamiseen ja liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen.

Kun ruska oli vaihtunut lehdettömään syksyyn, projektirintamalla päästiin taas normaaliin vauhtiin. Sivustouudistuksia toteutettiin sekä Drupalilla että WordPressillä, jotka ovat meillä tällä hetkellä tasavertaiset työkalut. Pystymme tarjoamaan asiakkaan tarpeisiin parhaiten vastaavan julkaisujärjestelmän, eikä valintaa tarvitse lyödä lukkoon ennen kumppanin valintaa. Analytiikkapuolella vauhtia on tuonut Googlen ilmoitus päättää tuki vanhalle Universal Analytics -työkalulle. Sen myötä moni asiakkaistamme on päivittänyt Analyticsin uuteen 4-versioon tai vaihtanut tietoturvalliseen Matomo-työkaluun.

Viime vuoden teemana ollut Tiedosta hyvinvointia -hankkeemme jatkui vuoden loppuun saakka. Sen parissa herättelimme itseämme kiinnittämään huomiota hyvinvointiimme unen, ravinnon, fyysisen aktiivisuuden ja kuormituksenhallinnan osa-alueilla. Saimme vieraiksemme asiantuntijoita jakamaan ajatuksia, kävimme pitämässä hauskaa erilaisissa lajikokeiluissa ja mittasimme omaan tahtiin kuormitustamme FirstBeat-työkalulla. Vaikka hanke tässä muodossa päättyi, hyvinvoinnin tärkeys pysyy meillä teemana jatkossakin.

Talven aikana veimme eteenpäin strategiahankkeitamme ja terävöitimme palvelutarjontamme. Pohdimme arvojemme näkymistä itse kunkin työarjessa.

Vuoden aikana saimme uusia kasvoja niin kehittäjäpuolelle kuin projektijohtoomme. Meitä on nyt Karhulla 40 asiantuntijaa erilaisissa internetiin liittyvissä asiantuntijatehtävissä.

Huolenpidon asiakastyytyväisyyskyselyssä saimme alkuvuodesta huikean hienon tuloksen, kun NPS-score nousi huimaan 85:een. On ilo tehdä yhteistyötä kanssanne! Noin sataan kasvanut asiakasjoukkomme edustaa hyvin kattavasti Suomen erilaisia yrityksiä ja organisaatioita. Ainoa yhteinen nimittäjä asiakkaillemme on halu panostaa laadukkaaseen verkkoviestintään. Menneen vuoden aikana toteutimme uudet sivustot esimerkiksi LänsiAutolle, Amer Sportsille, Taitoliitolle, Wihurin Tekniselle Kaupalle, Fiskars Villagelle ja Cityconille.

Vaikka katseet ovat tässä vaiheessa tiukasti kohti juhannusta ja kesärientoja, syksy näyttää mukavalta. Tulossa on mahtavia uusia sivustoja sekä Drupalilla että WordPressillä toteutettuna – ja internetistä tulossa sivusto sivustolta taas parempi. Sitä ennen vedetään kuitenkin hetki henkeä.

Koko Karhun porukan puolesta toivotan rentouttavaa ja huoletonta kesää!

Joonas Hirn
toimitusjohtaja

Ps. Lomat hiljentävät tahtiamme keskikesän ajaksi, mutta Huolenpitomme päivystää myös heinäkuussa: Palvelemme hätätapauksia varten arkisin klo 9–16. Kesä- ja elokuussa palvelemme normaalisti.

Tykkäsitkö tästä jutusta?

0
0
0
0
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Jaa juttu somessa
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Matomo-analytiikka – eniten käytetyt raportit
  2. Karhu Helsingin hallitus ja strategia uudistuvat – kiihtyvä kasvu ja reilu tulosparannus erottuvat kriisissä kärvistelevällä toimialalla
  3. Miksi sähköposti menee roskapostiin?
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä
Tilaa uutiskirje