
Mitä blogin pitämisellä voi saavuttaa?
Aloitimme säännöllisen blogin pitämisen vuosi sitten marraskuussa tavoitteena saada sivuillemme lisää kiinnostavaa sisältöä ja sen mukana lisää kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita.
Kirjoittajien rinkiin kuuluu viisi karhulaista ja tällä porukalla olemme saaneet pidettyä yllä yksi artikkeli per viikko –julkaisutahtia. Jokainen voi kirjoittaa itseä kiinnostavista aiheista ja olemme myös (löyhästi) noudattaneet sisältökalenteria, jonne laitamme aiheita muistiin.
Luetuimmat artikkelimme vuonna 2017
2. 9 tärkeintä Google Analytics –mittaria
3. EU:n tietosuoja-asetus GDPR koskee myös sinua ja se on toukokuussa täällä
5. Onnistuneen nettisivuprojektin aakkoset
Mitä olemme blogin avulla saavuttaneet
Seuraamme jatkuvasti artikkeleiden tuottamia tuloksia. Olemme saavuttaneet useilla avainsanoilla hyviä sijoituksia Googlen hakutuloksissa ja sivuston orgaanisen liikenteen määrä on kasvanut 97 %. Olemme myös saaneet yhteydenottoja ja tarjouspyyntöjä asiakkailta, jotka ovat spontaanisti kertoneet löytäneensä meidät netistä. Käytännössä kaikkia niitä asioita, joita aloittaessamme tavoittelimmekin.
Blogin myötä orgaanisen liikenteen määrä sivuillamme on kasvanut 97 %
Seitsemän syytä pitää yritysblogia
Sekä omien kokemustemme että useiden muiden lähteiden mukaan yrityksen kannattaa kirjoittaa blogia, koska
- Se toimii inbound-markkinoinnin strategian kulmakivenä.
- Sen avulla voi jakaa ajankohtaista ja asiakkaille relevanttia tietoa helposti ja kustannustehokkaasti.
- Artikkeleita voi jakaa sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeissä ja muissa kanavissa.
- Se ”pakottaa” ajattelemaan ydinbisnestä ja kohderyhmää sekä omaa toimialaa laajemminkin.
- Se voi tuottaa merkittävääkin lisänäkyvyyttä mediassa.
- Samalla tulet tuottaneeksi säännöllisesti tuoretta ja relevanttia sisältöä hakukoneille.
- Sisällöntuotanto on parhaimmillaan hauskaa ja inspiroivaa.
Lisää Karhu Helsingin ajatuksia voit lukea blogistamme.