Karhu Kaizen – verkkosivuston jatkuva datavetoinen kehittäminen
Uskomme vankasti, että verkkopalvelun kehittäminen tapahtuu parhaiten pienin askelin, jatkuvasti mittaroiden tehtyjen muutosten vaikutuksia.
Karhu Kaizen -palvelun ydin
Lähtölaukauksena tavoitteiden määrittely
Karhu Kaizen -työskentely käynnistetään yhteisellä tavoitteiden määrittelyllä, jonka perustana ovat organisaation tavoitteet ja niistä johdetut sivuston tavoitteet. Kun tavoitteet on määritetty, niitä kohti lähdetään etenemään sprinttimallisen työskentelyn kautta. Tavoitteiden toteutumista seurataan yhteisissä palavereissa.
Verkkopalvelun datavetoinen parantaminen – miksi?
- Sivusto tuottaa haluttuja tuloksia – jatkuvasti ja suunnitelmallisesti
- Kehitystyötä priorisoidaan dataan perustuen
- Päätöksille saadaan faktaperusta ja selkänoja
- Uusia kehitysideoita nousee esiin datan avulla
- Kehitystoimien onnistumisen arviointiin saadaan välineet
Kaizen on japanilainen termi, joka tarkoittaa jatkuvaa parantamista pienissä askeleissa.
Kysymyksiä, joihin Karhu Kaizen voi antaa vastauksen
- Miten sivuston konversiota voidaan parantaa?
- Miten ajankohtaissisällöstä tehdään vaikuttavampaa?
- Miten sujuvoitetaan vierailijoiden kävijäpolkua?
- Mitkä ovat tuloksellisimmat toimet, joilla näkyvyyttä relevanteilla avainsanoilla voidaan parantaa?
- Miten suosituimmat sivut saadaan tarjoamaan parempi laskeutumiskokemus?
- Löytävätkö kävijät teitä eniten työllistäviiin sisältöihin?
- Miten sivustosta saadaan tekniikaltaan hakukoneystävällisempi?
- Miten hyvin navigaatio toimii? Voidaanko sitä parantaa?
- Miten sivusto voisi myydä enemmän?
- Miten analytiikkadatan laatua voidaan parantaa?
Karhu Kaizen -sprinttityöskentely
Yhden sprintin kesto on tyypillisesti yksi kuukausi. Kolmen sprintin jälkeen tarkastelemme saavutettuja parannuksia kokonaisuutena ja suunnittelemme tulevien sprinttien sisällön yhdessä kanssanne.
Haluatko parantaa nykyisen sivustosi toimivuutta? Lähetä Teemulle viesti
Teemu Suominen toimitusjohtaja teemu.suominen@karhuhelsinki.fi 050 313 0577