Miten kasvatamme kävijämäärää?
Haluamme tuoda verkkosivuille lisää oikeanlaisia kävijöitä
Yrityksen tai järjestön verkkosivusto tai verkkokauppa on sitä hyödyllisempi, mitä enemmän sinne saadaan oikeanlaisia kävijöitä. Ensin on siis selvitettävä, ketä sivuille halutaan. Sitten on löydettävä menetelmät, joilla kohderyhmää rohkaistaan vierailulle.
Verkkosivujen tai verkkokaupan kävijämäärän perustana on asiakkaamme tavoitteiden määrittely ja ymmärtäminen. Meille on olennaista hahmottaa, mitä sivustolla halutaan saavuttaa ja ketä sillä halutaan puhutella. Tavoitteiden ja kohderyhmien ymmärtäminen antaa eväät suunnitella menetelmät kävijämäärän kasvattamiseen.
Hakukoneoptimointi tuottaa tulosta, mutta vie aikaa
Verkkosivujen suunnittelu ja rakentaminen hakukoneystävälliseksi on investointi, joka kannattaa. Kun sivusto suunnitellaan ja tuotetaan perustuksia myöten niin kävijää kuin hakukonetta palvelevaksi, kävijöiden määrä kasvaa lähes aukottoman varmasti. Yhtä lailla tuloksellista on jatkuva hakukoneoptimointi, jossa sisältöä kehitetään ja näkyvyyttä vahvistetaan sinnikkäällä treenillä – vähän kuin huippu-urheilussa. Optimointi on kuitenkin työtä, joka kantaa hedelmää vasta ajan myötä. Kun optimointia maltetaan tehdä kuukausia ja vuosia, verkkosivujen liikennemääriin saadaan vahvaa ja kestävää kasvua.
Mainonta toimii saman tien, mutta jokainen kävijä maksaa
Digitaaliseen mainontaan on tarjolla lukuisia tehokkaita kanavia ja välineitä. Suurimmassa suosiossa asiakkaidemme keskuudessa ovat hakukonemainonta ja sosiaalisen median mainonta. Molemmilla pystytään kohdistamaan kaupallisia viestejä tehokkaasti eri kohderyhmille esimerkiksi kiinnostuksen kohteisiin perustuen. Digimainonnan tehokkuutta harva kiistää, mutta mainonnalla voitetut kävijät ovat maksullista seuraa ja heidän uskollisuutensa on joskus horjuvaa.
Uutiskirje on ikivihreä työkalu, joka tuottaa yllättävästi tulosta
Uutiskirjeitä on lähetetty vuosikaudet ja yhtä pitkään niiden tehokkuutta on epäilty. Moneen tarkoitukseen uutiskirje on kuitenkin toimiva työkalu. Niillä verkkosivujen omistaja saa työnnettyä viestejä kohderyhmänsä ulottuville ilman että esim. sosiaalisen median kanava on vaikuttamassa viestin sisältöön tai esitystapaan. Asiakkaamme ovat saavuttaneet vaikuttavia tuloksia esim. verkkokaupan tuotemarkkinoinnissa ja tapahtumamarkkinoinnissa uutiskirjeitse. Meillä Karhussa on vankka osaaminen uutiskirjetoteutuksista eurooppalaisella Mailjet-järjestelmällä.
Analytiikka kertoo, mennäänkö oikeaan suuntaan
Kävijätilastot ja muu analytiikka tuottavat dataa ja perustan ymmärrykselle siitä, tuottaako työ kävijämäärän kasvattamiseksi tulosta. Karhun analytiikka-asiantuntijat ovat valmiina suunnittelemaan ja rakentamaan sopivat mittarit ja saamaan ne yrityksessänne hyötykäyttöön. Kun mittarit ovat kunnossa, kasvun rakentamiselle on luotu hyvät edellytykset.
Näillä kasvatamme kävijämäärää ja seuraamme sen kehitystä
Olemme valmiina kokoamaan yksilöllisen palvelukokonaisuuden
Jokainen verkkosivusto ja verkkokauppa on yksilöllinen ja myös kasvu- & datapalvelumme taipuvat yksilöllisiin tarpeisiin. Palveluitamme voi joustavasti yhdistää ja niistä osia voi liittää toisiin tutkimuksiin. Ota meihin yhteyttä ja löydetään yhdessä sopiva kasvua tuova kokonaisuus.
Haluatko kasvattaa verkkosivujesi kävijämäärää?
Sanna Lindholm SEO- ja konversioasiantuntija sanna.lindholm@karhuhelsinki.fi 040 509 8747