Asiakastarinat

Amersports.com on globaalin urheilubränditalon verkkosivusto, jossa tietoturva on kaiken tekemisen perusta

Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi urheilubränditalo Amer Sportsin globaalin Amersports.com-yrityssivuston uudistamisesta. Karhu Helsinki suunnitteli sivuston konseptin, ilmeen ja käyttökokemuksen sekä rakensi sivuston. Karhu myös pitää sivustosta huolta ja vastaa sen jatkokehityksestä, dataan ja tutkimustietoon pohjaten. Sivuston moottorina toimii WordPress.

Amer Sportsin ikoniset brändit kuten Arc’teryx, Salomon, Wilson, Atomic ja Peak Performance ovat tunnettuja kaikkialla maailmassa. New Yorkin pörssissä listatun suomalaisyhtiön liikevaihto ylitti 4 miljardia euroa vuonna 2023.

Työnantajamielikuva ja vastuullisuusviestit suuressa roolissa

Amer Sportsin yrityssivusto puhuttelee laajaa sidosryhmien kirjoa eri puolilla maailmaa. Keskeisiä kohderyhmiä ovat asiakkaat, työnhakijat, sijoittajat ja yhteistyökumppanit. Amersports.com toimii myös porttina brändien verkkokauppoihin.

Yhteinen projektityö Karhun kanssa sujui hyvin. Projektin tiukka aikataulu piti – työvaiheet oli kuvattu ja aikataulutettu selkeästi etukäteen.

Reeta Eskola, Amer Sports

Sivusto viestii työnantajamielikuvan kannalta keskeisistä teemoista muun muassa uratarinoilla. Laajaan vastuullisuusosioon nousee säännöllisesti päivittyvää tietoa Amer Sportsin vastuullisuustyöstä. Amersports.com-osoitteeseen saapuvat kävijät pääsevät sujuvasti myös yhtiön erilliselle sijoittajasivustolle.

Amersports.com tarjoilee sisältöä kävijöille englanniksi. Karhu Helsinki vastasi myös Amer Sportsin Japanin ja Kiinan maasivustojen rakentamisesta. Sisällönhallinta tapahtuu keskitetysti WordPressin Polylang-monikielisyystyökalua hyödyntäen.

Vankka tietoturva on suuryhtiölle kaiken tekemisen perusta

Amer Sports panostaa mittavasti tietoturvaan kaikissa digitaalisissa palveluissaan. Myös Amersports.com-sivustolla tietoturva on perusta, jolle muu rakentuu. Amer Sportsin IT-tiimi on arvioinut huolellisesti Karhu Helsingin tuotannon ja sivuston teknisen ympäristön tietoturvan. Sivustolla on käytössä useita tietoturvaa vahvistavia ratkaisuja, kuten integraatio Amer Sportsin -käyttäjätietokantaan.

Tietoturva on Karhu Helsingin verkkosivutuotantojen tärkein yksittäinen osa-alue. WordPress-sivustojen tietoturvasta huolehditaan kurinalaisesti niin suunnittelussa, rakentamisessa kuin ylläpidossa.

Aikataulussa pysyminen ja ”Care Bears” saavat kiitosta

”Yhteinen projektityö Karhun kanssa sujui hyvin”, kommentoi Reeta Eskola, joka oli projektin vetovastuussa Amer Sportsilla. ”Projektin tiukka aikataulu piti – työvaiheet oli kuvattu ja aikataulutettu selkeästi etukäteen”, Eskola jatkaa. Amer Sportsin tiimi teki verkkosivujen uudistusprojektissa nopealla aikataululla suuren työn rakenteen ja sisältöjen suunnittelussa ja tuotannossa.

Amer Sportsin brändien tuotteita fanitetaan ympäri maailman ja projektitiimimme ei ole tämän suhteen poikkeus

Timo Salminen, Karhu Helsinki

Karhu Huolenpito on ollut Amer Sportsin yhteyshenkilöiden suosiossa ja ovatpa he saaneet jo lempinimenkin. Sivuston julkaisun jälkeen ”Care Bears” on tarjonnut ripeää ja ystävällistä apua, kun sille on ollut tarvetta. Jatkokehityksen perustaksi sivustolle tehtiin käyttäjätutkimus.

Karhuille iloa toi Suomesta ponnistavan yrityksen menestyksen vauhdittaminen

”Amer Sportsin kanssa on hienoa tehdä töitä”, kertoo asiakkuudesta vastaava Karhu Helsingin perustaja Timo Salminen. ”Amer Sportsin brändien tuotteita fanitetaan ympäri maailman ja projektitiimimme ei ole tämän suhteen poikkeus”, Salminen toteaa ja jatkaa: ”Tässä projektissa on päässyt kokemaan iloa myös siitä, että olemme osaltamme edistämässä Suomesta ponnistavan yrityksen globaalia menestystä.”

Karhu Helsingillä on pitkä kokemus suurten kansainvälisten yhtiöiden verkkosivujen konseptoijana, suunnittelijana ja rakentajana. Saman toimiston kädenjälkeä ovat myös muun muassa Fiskars Groupin, Telesten, Cityconin, Patrian ja Wihurin verkkosivustot.

Lisätiedot

Amer Sportsin Senior Manager, Reputation Management Reeta Eskola, p. 040 779 9574
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Karhu Helsinki esittäytyi Huomenta Suomessa koiraystävällisenä työpaikkana – blogin hakukoneoptimointi tuotti mittavan medianäkyvyyden
  2. Kesäterveiset: Vuosi uudistamista ja oppimista
  3. HTTP-virhekoodit – eli mitä näet silloin, jos nettisivu ei toimi kuten odotit
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä