Kämp Gallerian sivusto puhelimella
Asiakastarinat

Kämp Gallerian verkkosivusto keskittyy olennaiseen ja innostaa kävelemään kauppakeskuksen ovista sisään

Kauppakeskus Kämp Galleria ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen Kämpgalleria.com-verkkosivuston. Tyylikkäitä ostoskokemuksia Helsingin sydämessä tarjoava kauppakeskus näyttää nyt yhtä laadukkaalta verkossa kuin paikan päällä. Uusien verkkosivujen tärkein tehtävä on kannustaa kävijä myös astumaan sisään kauppakeskuksen ovista. Tämä on ollut kantava idea sivuston konseptoinnissa, suunnittelussa ja rakentamisessa.

Tutkittu tieto auttoi keskittymään olennaiseen

Karhu Helsingin tiimi perusti konsepti- ja suunnitteluvaiheen ratkaisut kauppakeskusten verkkosivustoilla tekemiinsä käyttäjätutkimuksiin. Ne puhuvat selvää kieltä: kauppakeskuksen verkkosivujen kävijä haluaa löytää salamannopeasti tiedot liikkeistä ja ajantasaisista aukioloajoista — ja mielellään pysäköinnistä. Muun sisällön merkitys on pienempi. Vierailu kauppakeskuksen sivustolla on yleensä nopea, mutta sen aikana muodostuva fiilis on olennaisesti vaikuttamassa siihen, inspiroituuko kävijä saapumaan myös paikan päälle.

Karhu noudatti briiffiä ja pysyi aikataulussa

”Karhu kuunteli toiveitamme ja suunnitteli kokonaisuuden, joka on sellainen kuin halusimme – näiden sivujen takana kehtaa seisoa”, kertoo Paula Lindfors, joka vastaa Kämp Gallerian markkinoinnista ja verkkosivuista. ”Kokonaisuudessaan kiitettävä projekti”, Lindfors lisää.

Karhu kuunteli toiveitamme ja suunnitteli kokonaisuuden, joka on sellainen kuin halusimme – näiden sivujen takana kehtaa seisoa

Paula Lindfors, Kämp Galleria

”Se, että oikeasti osataan tehdä briiffin mukaan, ei ole mitenkään itsestään selvää”, täydentää Kaisa Myöhänen, Kämp Gallerian marketing coordinator. Molemmat kiittävät myös sitä, että projekti eteni ja valmistui täsmällisesti aikataulussa.

Brändinmukaisuus ja laadukas visuaalisuus olennaista Kämp Gallerialle

Kämp Gallerian markkinointitiimi tekee lujasti töitä varmistaakseen laadukkaan mielikuvan kaikissa kanavissa, joissa kauppakeskus on esillä. Kuvamateriaali, videot, artikkelisisällöt ja muut aineistot tuotetaan huolellisesti.

Verkkosivut suunniteltiin saumattomaksi osaksi Kämp Gallerian markkinoinnin kokonaisuutta. ”Karhu otti brändi-ilmeemme ja kuvamateriaalimme luonteen tosi hyvin huomioon suunnittelussa”, Kaisa Myöhänen kertoo.

Perusteellinen dokumentaatio ahdisti ensin, mutta osoitti toimivuutensa

Karhu Helsinki tuottaa verkkosivuprojekteissaan kattavan dokumentaation, jonka perusteella sivusto toteutetaan ja joka myös palvelee jatkokehitystä.

Ensin dokumentaatio yllätti Kämp Gallerian tiimin massiivisuudellaan, mutta sille on sittemmin lämmetty. ”Dokumentaatio on aina ajan tasalla ja sieltä löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiin”, kiittelee Paula Lindfors. Dokumentaation tärkeys korostuu, kun vastuuhenkilöt lomailevat tai vaihtavat tehtäviä.

Tekniset ratkaisut vaativat huolellista suunnittelua

Kämp Gallerian verkkosivut ovat kävijän näkökulmasta yksinkertaiset, mutta niiden taustalla on huolellisesti suunniteltua tekniikkaa. WordPress-julkaisujärjestelmän päälle on rakennettu räätälöity aukioloaikatietojen hallinta, joka huomioi sekä keskuksen että yksittäisten liikkeiden vakio- ja erikoisaukioloajat ja niiden keskinäiset suhteet. Aukioloaikoja päivittää laaja vastuuhenkilöiden joukko, joten työkalujen helppokäyttöisyys on avainasemassa.

Liikkeet pääsevät päivittämään omaa sisältöään ja kampanjoitaan rajatuin käyttöoikeuksin, yksinkertaistetussa ja työtä ohjaavassa päivitysnäkymässä. Ajastettavat moduulit, brändinmukainen automaattinen kuvarajaus ja upotettua Vimeo-videosisältöä tarjoilevat elementit täydentävät teknologiakokonaisuuden.

Karhu Huolenpidon ”ihanan tiimin” tuella arki on lähtenyt rullaamaan sivuston kanssa

Verkkosivujen uudistus toimii lähtölaukauksena yhteistyölle, jonka sekä Karhu Helsinki että Kämp Galleria toivovat kestävän pitkään. ”Teillä on ihana tiimi”, kommentoi Kaisa Myöhänen Karhu Huolenpitoa, joka vastaa verkkosivujen tietoturvasta ja toimivuudesta sekä Kämp Gallerian verkkosivutiimin mielenrauhasta. Karhun vastuulla on myös sivuston hakukoneoptimointi. Arki sivuston kanssa on lähtenyt rullaamaan ja ajatukset päästään suuntaamaan sivuston kehittämiseen — dataan ja tutkimustietoon perustuen.

Lisätiedot

Kämp Gallerian business and marketing manager Paula Lindfors, p. 050 357 3506
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Google Analyticsin termit suomeksi
  2. WCAG-kriteerit ymmärrettävästi – näin teet sivustostasi saavutettavan
  3. 2024 ja mitä vuodelta 2025 voidaan odottaa?
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä