Asiakastarinat

Okmetic.com esittelee maailman johtavan vaativien piikiekkojen valmistajan

Okmetic ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Okmetic.com-sivuston, jossa esittäytyy suomalainen, globaalisti toimiva piikiekkoalan uranuurtaja. Piikiekkoja käytetään puolijohdeteollisuudessa erilaisten mikroelektroniikan komponenttien alustana ja ne toimivat osana älypuhelimia, autojen elektroniikkaa ja monia muita sovelluksia.

Okmetic on maailman seitsemänneksi suurin piikiekkojen valmistaja, jonka erikoisalaa ovat vaativiin tarpeisiin räätälöidyt kiekot. Okmeticin liiketoiminta on ollut viime vuodet rajussa kasvussa ja yhtiö on investoinut viime vuosina voimakkaasti Vantaan tehtaan kapasiteetin kasvattamiseen.

Projekti saavutti tavoitteensa ja kustannukset eivät aiheuttaneet yllätyksiä

Projektin alkaessa Okmetic.com-uudistukselle sovittiin yhteisesti 11 kappaletta konkreettisia tavoitteita. Projektin päätyttyä todettiin, että tavoitteista kymmenen on toteutunut ja se viimeinenkin puoliksi. Projektissa ei syntynyt yllättäviä kustannuksia. Muutamista lisätöistä ja niiden kustannuksista sovittiin matkan varrella yhdessä. Okmeticissa ollaan sekä prosessiin että lopputulokseen tyytyväisiä.

Karhussa ymmärsitte bisnestämme ja veitte projektin sujuvasti alusta loppuun. Odotuksemme olivat kovat, mutta ne täyttyivät.

Laura Peltonen, Okmetic

Okmeticin viestintäpäällikkö ja verkkosivu-uudistuksen projektipäällikkö Laura Peltonen on tyytyväinen erityisesti tärkeimpien tavoitteiden toteutumiseen. ”Sivusto näkyy ensihavaintojen perusteella vanhaa paremmin hakukoneissa ja se on alkanut tuottaa liidejä lähes päivittäin”, Peltonen kertoo. Hakukonenäkyvyyden vahvistaminen oli uudistusprojektissa isossa roolissa ja työtä sen eteen jatketetaan Karhu Helsingin jatkuvalla hakukoneoptimoinnilla. ”Uudet sivut myös näyttävät Okmeticin brandilta ja ovat elegantti kokonaisuus”, Peltonen jatkaa.

Karhu suunnitteli ja rakensi, Okmetic teki ison työn sisällön kanssa

Karhu Helsinki vastasi uuden sivuston konseptoinnista ja suunnittelusta sekä rakentamisesta WordPress-julkaisujärjestelmällä. Okmeticin kolmihenkinen viestinnän ja markkinoinnin ydintiimi suunnitteli ja tuotti sivuston sisällön prosessina, johon osallistettiin laajasti asiantuntijoita myös eri puolilta organisaatiota. Valmiin sivuston toimivuuden varmistaa ja Okmeticin verkkosivutiimille mielenrauhaa antaa Karhu Huolenpito.

Modulaarinen sisältö ja helpot päivitystyökalut miellyttävät

Uusi sivusto on rakennettu hyödyntäen WordPressin modulaarisia sivupohjia. Sivun sisältö kootaan moduuleista, joiden määrä ja järjestys sivupohjassa on vapaasti määritettävissä.

Yksittäinen moduuli voi sisältää tekstiä ja kuvia erilaisilla asetteluilla tai vaikkapa lomakkeen tai videon. Okmeticin vanhalla sivustolla sivupohjat olivat rakenteeltaan kiinteitä. Uuden sivuston kävijä kohtaa sisältöä, joka on visuaalisesti rikasta ja helposti silmäiltävää. Monotonisten tekstiseinämien aika on Okmeticin verkkosivuilla lopullisesti ohi.

Kun Okmeticin sisältötiimi luo ja päivittää sisältöä, he näkevät sen muokkaustyökalussa käytännössä samanlaisena kuin kävijäkin sen kohtaa. Tämä nopeuttaa päivitystyötä ja tuo siihen turvallisuuden tunnetta. Sisällönhallinnan käyttökokemus siirtyi kertaheitolla tälle vuosituhannelle.

Ei vain ruusuilla tanssimista – sisältötyötä oli yllättävän paljon ja aikataulu meni uusiksi

Verkkosivu-uudistus oli iso ponnistus sekä Okmeticin omille ihmisille että Karhun tiimille. Projekti vei kokonaisuudessaan lähes vuoden.

Okmeticissa asetettiin rima korkealle sisältöjen uudistamisessa ja laajentamisessa. Erityisesti piikiekkotuotteiden ja tuotteiden mahdollistamien ratkaisujen esittelyjä haluttiin laajentaa. Sisältötyön määrä osoittautui matkan varrella reilusti oletettua suuremmaksi ja sen seurauksena uuden sivuston julkaisuaikataulua oli tarpeen siirtää useampaan otteeseen.

”Jälkikäteen mietittynä olisi ollut hyvä suunnitella sisältöjä hieman pidemmälle jo alkuvaiheessa, jotta sisältötyölle olisi osannut varata enemmän aikaa. Ja kävihän tässä vähän myös niin, että sisältöjen osalta nälkä kasvoi syödessä”, Laura Peltonen kommentoi. ”Onneksi [Karhun projektipäällikkö] Simo säilytti lehmänhermonsa myös aikataulujen muuttuessa”, Peltonen nauraa.

Ja lopussa kiitos seisoo – sivustosta tuli sisällöllisesti ja muiltakin osin laadukas kokonaisuus, jota voi tyytyväisenä vertailla alan muiden yritysten sivustojen kanssa. Uuteen sivustoon pääsee tutustumaan osoitteessa Okmetic.com.

Lisätiedot

Okmeticin viestintäpäällikkö Laura Peltonen, p. 050 352 4175
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Karhu kumppaniksi verkkosivu-uudistukseen?

Timo Salminen asiakkuusjohtaja 050 518 0085

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Matomo-analytiikka – eniten käytetyt raportit
  2. Miksi sähköposti menee roskapostiin?
  3. Digipalvelulain uudet vaatimukset  – kuluttajia palvelevien verkkokauppojen on pian oltava saavutettavia
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä