Asiakastarinat

Palontorjunnan globaali kärkiyritys Marioff sai arvoisensa verkkosivut

HI-FOG®-palontorjuntaratkaisuja tarjoava suomalainen Marioff julkaisi uuden Marioff.com-verkkosivuston, jonka konseptista ja suunnittelusta vastasi Karhu Helsinki.

Marioffin vesisumuun perustuva sammutusjärjestelmä on alan edistyksellisin. Marioffin järjestelmät ovat käytössä pilvenpiirtäjissä, risteilyaluksissa, datakeskuksissa ja muissa kohteissa, joissa vaatimukset palontorjunnalle ovat erityisen tiukat. Marioff on osa yhdysvaltalaista Carrier-konsernia.

Uusi sivusto palvelee ja näkyy hakukoneissa kahdeksalla kielellä

Marioffin järjestelmien asiakaskunta on globaali ja asiakkaat toivovat sisältöä omalla kielellään. Marioff.com palveleekin peräti kahdeksalla kielellä, mm. kiinaksi ja espanjaksi. Sivuston suunnittelussa yksi kärkitavoitteista oli hakukonenäkyvyyden vahvistaminen. Laaja kielivalikoima antaa mahdollisuuksia tavoittaa hakukoneista tavallista monipuolisempia yleisöjä. Sisältötyön määrää kieliversiot kuitenkin lisäsivät olennaisesti ja monikielisyys työllistää myös päivittämisessä. Näkyvyyden tulevaa kasvua on vahvistamassa Karhu Helsingin jatkuva hakukoneoptimointi.

Uusilla verkkosivuilla kävijöitä kiinnostavat eniten Marioffin ratkaisut, elinkaaripalvelut ja teknologian esittely. Tärkeässä roolissa ovat myös asiakastarinat ja sujuva pääsy oikeiden yhteystietojen äärelle.

Tavoitteisiin päästiin ja budjetin suhteen koettiin iloinen yllätys

”Uusien verkkosivujemme suunnittelussa päästiin tavoitteisiin”, kertoo Marioffin markkinoinnista ja digitaalisista kanavista vastaava Satu Stolt. ”Hakukonenäkyvyyden lisäksi painotimme brändinmukaisuutta, sujuvia kävijäpolkuja ja asiakaslähtöisyyttä. Uudet sivut ovat kaikilla näillä osa-alueilla sellaiset kuin toivoimme.”

Marioffin tiimi on tyytyväinen myös kustannuspuoleen. ”Konseptityö ja suunnittelu pysyivät budjetissa ja tekninen työ alitti budjettinsa – paljolti huolellisen suunnittelun ansiosta”, Stolt kertoo.

Karhu Helsinki vastasi konseptista ja suunnittelusta – julkaisujärjestelmänä Tridion

Marioff valitsi Karhu Helsingin konseptoimaan ja suunnittelemaan uuden verkkosivustonsa. Määrittely ja suunnittelu vietiin läpi läheisessä yhteistyössä Marioffin projektitiimin kanssa. Projektissa hyödynnettiin laajasti myös Marioffin järjestelmä- ja teknologia-asiantuntijoiden osaamista. Sivuston sisältö laitettiin kokonaan uusiksi, joten työtä oli paljon.

Uusi Marioff.com rakennettiin RWS Tridion -julkaisujärjestelmällä, joka on parhaimmillaan mittavissa enterprise-tason verkkopalveluissa. Teknisestä tuotannosta vastasivat Carrier-konsernin asiantuntijat Pohjois-Amerikassa ja Intiassa. Karhun projektitiimi kävi tiivistä keskustelua Carrierin teknisten asiantuntijoiden kanssa projektin eri vaiheissa.

Karhussa ollaan tottuneita työskentelemään erilaisilla julkaisujärjestelmillä ja hankkeissa, joissa toimittajia ja osapuolia on useita.

Carrierin teknologiatiimiltä tuli kiitosta Karhun suunnittelemista näkymistä ja dokumentaatiosta. He kertoivat niiden olleen parasta, mitä he ovat nähneet missään verkkosivuprojektissa.

Tridion oli Karhun tiimille tuttu järjestelmä aiemmista projekteista, joten konseptointityölle oli hyvät edellytykset. Järjestelmää käytetään kuitenkin eri yrityksissä omaleimaisin tavoin, joten kattava perehtyminen juuri Carrierin Tridion-käytäntöihin oli tarpeen. Tridionin erityinen vahvuus on monikielisten sisältöjen hallinnassa, joten Marioff.com soveltui alustalle hyvin.

Lisätiedot

Marioffin markkinointipäällikkö Satu Stolt, p. 050 460 1830
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Verkkosivujen konseptisuunnittelu yhdessä Karhun kanssa?

Timo Salminen asiakkuusjohtaja 050 518 0085

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Matomo-analytiikka – eniten käytetyt raportit
  2. HTTP-virhekoodit – eli mitä näet silloin, jos nettisivu ei toimi kuten odotit
  3. Miljoonasakot Meta-pikselin käytöstä verkkokaupoille Ruotsissa
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä