Kuumakartta­testaus

Kuumakarttatesti tuottaa konkreettisia kehityssuosituksia

Kuumakarttatestaus on tutkimusmenetelmä, jolla saa tehokkaasti lisättyä ymmärrystä verkkosivujen toiminnasta ja kävijöiden käyttäytymisestä sivustolla. Testauksen pohjalta asiantuntijamme tekee johtopäätökset siitä, miten sivustoa kannattaa kehittää tai antaa suuntaviivoja sivuston uudistukselle.

Miksi kannattaa hankkia kuumakarttatestaus Karhulta?

01
Pitkä kokemus kuumakarttojen hyödyntämisestä verkkosivuilla
02
Syvällinen ymmärrys verkkosivujen käyttäjistä
03
Tuotamme tulokseksi konkreettisia suosituksia
04
Lisäarvo vertailusta kymmeniin aiempiin testeihin

Kuumakarttatestaus on yksi verkkosivuille tehtävän käyttäjätutkimuksen tehokkaimmista menetelmistä. Kuumakarttatesti voidaan tehdä itsenäisenä tutkimuksena tai osana laajempaa käyttäjätutkimuskokonaisuutta.

Kuumakartat kertovat kävijöiden käyttäytymisestä

Kuumakarttatesti on verkkosivustolla tai verkkokaupassa tehtävä tutkimus, jolla saadaan tietoa kävijäpoluista ja vierailijoiden käyttäytymisestä. Testin tuloksena syntyy erilaisia havainnekuvia: kuumakarttoja, vierityskarttoja ja klikkauskarttoja, jotka kertovat kävijöiden liikkumisesta verkkosivulla. Kuvien tulkintojen pohjalta voidaan tehdä johtopäätöksiä, joita hyödynnetään verkkosivujen kehityssuunnitelmassa.

Vuosien aikana tehtyjen kymmenien kuumakarttatestien jälkeenkin jokainen uusi testi tuottaa yllätyksiä. Jokaisen verkkosivusto ja sen kohdeyleisö on uniikki. Keräämme tärkeää oppia jokaisesta tutkimuksesta, jonka pääsemme tekemään.

Piirroskuva karhu istuu

Karhun tekemässä kuumakarttatestauksessa suurin arvo tulee asiantuntijamme tekemistä tulkinnoista. Olemme tehneet kuumakarttatestausta kymmenille sivustoille ja meillä on hyvät edellytykset arvioida, mikä juuri teidän sivustonne kuumakarttatuloksissa on huomionarvoista ja erityistä.

Minkälaisia kehityssuosituksia kuumakarttatestin perusteella voi syntyä?

  • Miten sivuston valikkoja muokataan toimivammiksi
  • Miten ajankohtaista sisältöä kannattaa esittää
  • Miten toimintokehotteet eli CTA:t saadaan houkuttelemaan enemmän
  • Miten tuote- tai palvelusivuista voi tehdä ymmärrettävämpiä
  • Kuinka yhteystiedot saadaan löytymään paremmin
  • Mitkä kehityskohteista ovat kriittisiä ja mitkä vähemmän tärkeitä

Tuotamme konkreettisia kehityssuosituksia ja keskustelemme niistä kanssanne

Kerätyn kuumakarttadatan perusteella asiantuntijamme tuottaa raportin testattujen sivujen nykytilasta ja kehitystarpeista. Raportti sisältää runsaasti dataa, mutta sen arvokkain sisältö ovat löydöksiin perustuvat konkreettiset kehityssuositukset verkkosivujen jatkokehityksen tai uudistamisen perustaksi. Asiantuntijamme käy raportin ja suositukset kanssanne keskustellen läpi. Varmistamme, että suositusten keskeinen sisältö hahmottuu avainhenkilöillenne. Olemme luonnollisesti valmiina myös viemään suositeltuja toimenpiteitä kanssanne konkreettisesti eteenpäin, mikäli niin toivotte.

Tällaista meiltä kysytään usein kuumakarttatestauksista

Kuinka paljon kuumakarttatestaus maksaa?

Kuumakarttatestiemme tyypilliset hinnat liikkuvat haarukassa 1 500 – 5 000 euroa. Lähetä viesti tämän sivun alareunassa näkyvällä lomakkeella ja kerro lyhyesti tarpeistanne. Teemme ripeästi tarjouksen teille sopivasta kuumakarttatestistä.

Montako sivua kannattaa kuumakarttatestata?

Kuumakarttatestauksen peruspakettimme sisältää 5 testattavaa sivua. Testattavien sivujen määrää voidaan joustavasti kasvattaa. Suurimmat kertatestimme ovat sisältäneet jopa yli 20 sivua. Kultakin sivulta syntyy runsaasti testidataa. Testiin kannattaa valita suosittuja sivuja, jotka ovat rakenteeltaan, sisällöltään ja mahdollisuuksien mukaan myös käyttäjäkunnaltaan mahdollisimman erilaisia.

Kauanko kuumakarttatestin tekeminen kestää?

Kuumakarttatestaukseen on hyvä varata 3–6 viikkoa. Kuumakarttadatan kertyminen vie aikaa, ellei sivustolla ole kävijöitä huomattavan runsaasti. Myös datan analysointiin on tarpeen varata työpäiviä, koska sen tekevät aiheeseen perehtyneet asiantuntijamme koneiden ja automatiikan sijaan.

Kenelle olette tehneet kuumakarttatestejä?

Olemme tehneet kuumakarttatestausta kymmenille yrityksille, järjestöille ja julkisen sektorin organisaatioille. Asiantuntijamme ovat saaneet tehdä tutkimuksia asiakkaille kuten Atria, Kauppakeskus Sello, Myllyn Paras, Sitowise, Kuntaliitto ja Suomen Kansallisteatteri. Tutustu asiakkaisiimme

Tilaa kuumakarttatestaus tästä tai kysy lisää

Kysy Atelta lisää

Atte Mäkihukka asiakkuusjohtaja 050 543 7697

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakkaita joiden tyytyväisyyden eteen teemme töitä