
Timo on Karhu Helsingin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja. Hän on työskennellyt satojen verkkosivustoprojektien parissa kahden vuosikymmenen ajan. Työ on antanut hänelle syvällisen käsityksen käyttäjien ja verkkosivustojen vuorovaikutuksesta ja siitä, miten sitä voidaan käyttää liiketoiminnan kasvun moottorina.
Timon ydinosaaminen on verkkosivujen määrittelyssä ja konseptisuunnittelussa. Hän tekee määrittelytyötä innolla ja intensiivisesti. Käyttäjäpolkujen sujuvoittaminen, hakukonenäkyvyyden vahvistaminen ja konversion parantaminen ovat Timon suosikkitekemistä.
Timo on myynti- ja markkinointikaveri, mutta hänellä on myös laaja kokemus sisällönhallintajärjestelmistä, integraatioista ja järjestelmäkehityksestä. Kokemus auttaa häntä tunnistamaan asiakkaan kannalta tärkeät teknologiset mahdollisuudet kussakin projektissa. Hän uskoo vahvasti, että tekniikan kuuluu palvella yrityksiä ja käyttäjäkokemusta eikä päinvastoin.
Timo on ollut johtavassa roolissa suunnittelemassa digipalveluita brändeille kuten McDonald’s, Paulig ja Holiday Inn ja B2B-yrityksille kuten Patria, Pöyry ja Helsingin satama, sekä järjestöille kuten SAK, Suomen Palloliitto ja Kennelliitto. Digitaalisten haasteiden ratkominen erilaisilla toimialoilla on antanut Timolle monipuolisen ymmärryksen kävijäpoluista sekä siitä, mikä toimii ja mikä ei.
Timo on ilahtunut useita kertoja, kun tutut yhteyshenkilöt ovat ottaneet samoissa merkeissä yhteyttä vaihdettuaan työpaikkaa.
Timo tykkää mäenlaskusta auringonpaisteessa, espanjan kielestä ja käsien laittamisesta multaan.
Timolla on asiaa karhun blogissa

B2B-verkkosivuilta parempi konversio – 8 tutkittua tapaa tehostaa liidien generointia
25.3.2025

Tuuli kääntyy EU:ssa – miten käy yritysten digitaalisten palveluiden sääntelylle?
4.2.2025

Verkkosivun kävijäpolun 8 sudenkuoppaa – käyttäjätutkimuksilla tunnistettuja kehittämisen paikkoja verkkopalveluissa
28.1.2025

Miljoonasakot Meta-pikselin käytöstä verkkokaupoille Ruotsissa
27.11.2024

7 keskeistä tekijää verkkosivujen suunnittelussa – mitä tuoreet käyttäjätutkimukset kertovat
20.8.2024

Karhu Helsinki esittäytyi Huomenta Suomessa koiraystävällisenä työpaikkana – blogin hakukoneoptimointi tuotti mittavan medianäkyvyyden
20.6.2024